а първата междуселищна линия Варна - Козлуджа (Суворово). Първият му шофьор е Николай Шилинг.
През 1925 г. щастлива случайност свързва братя Илчеви с генералния представител на "Дженерал мотърс" за Европа, американеца от хърватски произход Борис Трис. В края на същата година фирма "Братя Илчеви" прераства в акционерно дружество и поема представителството на "Шевролет" за България. Кантората на "Братя Илчеви" АД е на ул. "Цар Симеон" N 6. С кораб "България" от Александрия са доставени шаситата на два леки автомобила "Шевролет". Дружеството осъществява първата си продажба на лек автомобил за 160 000 лв. на г-н Наудашер, собственик на циментовия завод "Гранитоид".
През 1925 г. обединението с файтонджийската работилница, както и въвеждането на редица новости и разширения, ражда в "Аспарухово" първата българска фабрика за автомобилни каросерии "Херкулес". Фабричната постройка се намирала в днешния център на квартала.
"Градска омнибусна служба" АД-Варна, с централна спирка срещу хотел "Лондон", осъществява редовни междуградски рейсове Варна-Шумен-Бургас, Варна-Добрич, Варна-Балчик-Каварна. "Братя Илчеви" АД поставя началото и на първите в страната редовни курортни рейсове - до "Св. Константин", Аладжа манастир, Гюндюз чешме. Срещу 5 лева всеки можел да обиколи крайбрежието от Узун кум (Златни пясъци) с автобус, докато цената на един файтон е 100-150 лв.
Във фабрика "Херкулес" е конструиран и автобус тип "Шевролет" с удължено шаси за 20-25 пътници.
Първата градска омнибусна линия е по маршрута "Аспарухово" - края на града (до завод "Елдом"). "Братя Илчеви" АД и фабрика "Херкулес" преустановяват дейността си след национализацията.
© 2001-2009 Регионална библиотека "Пенчо Славейков"
През 1925 г. щастлива случайност свързва братя Илчеви с генералния представител на "Дженерал мотърс" за Европа, американеца от хърватски произход Борис Трис. В края на същата година фирма "Братя Илчеви" прераства в акционерно дружество и поема представителството на "Шевролет" за България. Кантората на "Братя Илчеви" АД е на ул. "Цар Симеон" N 6. С кораб "България" от Александрия са доставени шаситата на два леки автомобила "Шевролет". Дружеството осъществява първата си продажба на лек автомобил за 160 000 лв. на г-н Наудашер, собственик на циментовия завод "Гранитоид".
През 1925 г. обединението с файтонджийската работилница, както и въвеждането на редица новости и разширения, ражда в "Аспарухово" първата българска фабрика за автомобилни каросерии "Херкулес". Фабричната постройка се намирала в днешния център на квартала.
"Градска омнибусна служба" АД-Варна, с централна спирка срещу хотел "Лондон", осъществява редовни междуградски рейсове Варна-Шумен-Бургас, Варна-Добрич, Варна-Балчик-Каварна. "Братя Илчеви" АД поставя началото и на първите в страната редовни курортни рейсове - до "Св. Константин", Аладжа манастир, Гюндюз чешме. Срещу 5 лева всеки можел да обиколи крайбрежието от Узун кум (Златни пясъци) с автобус, докато цената на един файтон е 100-150 лв.
Във фабрика "Херкулес" е конструиран и автобус тип "Шевролет" с удължено шаси за 20-25 пътници.
Първата градска омнибусна линия е по маршрута "Аспарухово" - края на града (до завод "Елдом"). "Братя Илчеви" АД и фабрика "Херкулес" преустановяват дейността си след национализацията.
© 2001-2009 Регионална библиотека "Пенчо Славейков"
Няма коментари:
Публикуване на коментар