понеделник, 15 септември 2014 г.

ДОБРИТЕ СПАСИТЕЛНИ НАВИЦИ

23.03.2012 01:44 - THE GOOD SAFEGUARD PRACTICE, remark, by BogomilKostov AVRAMOV ROUSSEFF-HEMY
автор: godlieb категория: Политика   
прочетен: 299 коментари: 1 гласове: 
0

последна промяна: 22.05.2012 18:54


© 2012 – Bogogmil Kostov AVRAMOV ROUSSEFF-HEMY

ДОБРИТЕ СПАСИТЕЛНИ НАВИЦИ

от

Богомил Костов АВРАМОВ РУСЕВ-ХЕМИ

 
ПАСАЖЕРСКОТО КОРАБЧЕ Pass./Vess. “RABAUL QUEEN” (Рeйбeулска Кралица); регистрирация Папуа, Нова Гвинея; веднъж седмично държи морска междуостровна линия КИМБЕ–ЛИЕ. Пасажерски ферибот с 259 брт водоизместване и дължина 47 метра (Припомни „Емона“ и „Калиакра“!), японско производство от 1983.. Кораб прекалено остарял, за да бъде все още на вода. При екипаж 12 човека, капитанът му товари над 310 редовни пътници. И, колкото може повече гратисчии – на черно. Това са Соломоновите острови, а там животът е от днес – до утре. В ранното утро на 02.02.1912., към краят на своето двадесет часово пътуване, три дълги мъртви вълни преобръщат корабчето. Четири часа по-късно, пасажерското корабче „Рeйбeулска Кралица“ окончателно потъва, само на девет морски мили от порт Финшхафен. Разследването предстои да докаже, че броят на пасажерите е бил над 500 човека. По тези места островите са безброй, (42 острова, 25 архипелага, 7 атола!), а говоримите езици около 800! Както в България, така и там, всички до един са връзкари. С един билет обичайно пътуват поне двама души. При 237 спасени и 321 безследно изчезнали, (10.02.2012.!), австралийските власти пристъпват към издирване на виновно длъжностно лице. При допустимо регистрово натоварване от 310 пътници, на борда на корабчето са се оказали общо 558 човека. Открити са тела само на 6 жертви. Двадесет и седем спасени, (05.02.2012.!), се обаждат на свои
близки по GSM от недалечен остров. Соломоновото море е пълно с необитаеми острови, а водата е между 20-28 градуса по Целзиус. Още на следващият ден, (03.02.2012.!), Кралица Елизабет Втора Английска, изпраща съболезнователна телеграма до Генералният Губернатор на Папуа – Нова Гвинея, негово превъходителство Майкъл Оджо. Случаят се счита за приключен. В района на бедствие, под пълен товар на път за Токио, се оказва m/v “MOL SUMMER”- Limassol. Модерен контейнеровоз под командване на к.д.пл. Владимир Гаргов, с главен механик инж. Иван Иванов. При мъртва вълна над 5 метра и вятър около 5-6 бала, на мостика се получава разпореждане от Австралийската агенция по морска безопасност. Към района се насочват десетина кораба. Агенцията възлага на капитан далечно плаване Владимир Гергов, ръководенето на спасителните дейности. „MOL SUMMER” успява и спасява 116 човека. (Половина от спасените!) Капитанът, офицерите и екипажът получават специални благодарности от агенцията, и похвала от компанията собственик на контейнеровоза. Странно, но в официални сайтове имената на спасителите-българи биват премълчани.
ПО ВРЕМЕ НА ТЕКУЩИТЕ ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПОЛЕЗНИ НАУЧНИ ЧЕТЕНИЯ, организирани от частната гражданска формация за морско спасяване на к.д.пл. Никифор Герчев, двамата герои бяха отличени с дипломи, плакети и награди. Както от страна на „Морска администрация“-Варна, така и от ръководството на ВНВМУ „Никола Йонков Вапцаров“, чиито випускници к.д.пл. Владимир Гергов, и инж. механик Иван Иванов, се явяват. Всичко това би останало съвсем незабелязано, за варненската морска общественост, ако не бяха искрените усилия на знаменият поборник за граждански права при спасяване на море, к.д.пл. Никифор Герчев. Чиито компетентни инициативи не престават да боцкат съвестта на безброй казионни институции, Накачулили море и бряг дотолкова, че игнорират задължителни международни конвенционални прескрипции, промотирайки законодателство под лобистки натиск на лаици.

© 2012 – Bogogmil Kostov AVRAMOV ROUSSEFF-HEMY
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар